مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 13:552021-01-26اجتماعي

آبشارهای پلکانی طبس ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: کال و آبشارهای تفتو شهرستان طبس خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شدند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: کال و آبشارهای تفتو شهرستان طبس خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شدند.

حسن رمضانی، امروز سه شنبه 7 بهمن به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: کال و آبشارهای تفتو در 35 کیلومتری شهر طبس، 5 کیلومتری روستای اصفهک، در دره ای منتهی به پایین دست سدکریت و در رشته کوه شتری در شرق ایران واقع است.

وی با بیان اینکه جریان دائمی آب در کال تفتو، باعث ایجاد اشکال فرسایشی زیبایی در دیواره رودخانه شده است، افزود: وجود چاله های بزرگ پرآب همراه با پوشش گیاهی زیبا در مسیر رودخانه به همراه اکوسیستم خاص آن در کنار جاذبه های زمین شناسی و طبیعی، باعث خلق محیطی جذاب برای گردشگران شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: آبشارها به صورت پلکانی و نزدیک به هم واقع شده اند و تنوع پوشش گیاهی و جانوری در کال و آبشارها به جذابیت منطقه افزوده است.

رمضانی با بیان اینکه این اثر ارزشمند ملی از جنبه های مختلف خصوصاً دارا بودن جاذبه های طبیعی و گیاهی بسیار با اهمیت است، یادآور شد: مهم ترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبشارهای پلکانی طبس ثبت ملی شد

آبشارهای پلکانی طبس ثبت ملی شد