مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 13:302021-01-26اقتصادي

بازگشت شرکت های قدیمی خودروسازی به بازار ایران


از سال 97 همراه با تحریم های بین المللی، بسیاری از شرکای خودروسازی کشور با تهدیدات دولت آمریکا، اقدام به فسخ یک طرفه قراردادهای همکاری کردند و از ایران خارج شدند.

- ، این روزها در حالی برخی خودروسازان داخلی خود را آماده شراکت دوباره با خارجی ها در صورت لغو تحریم ها کرده اند که به نظر می رسد این بار شرکای خارجی حضوری متفاوت خواهند داشت.

پیش بینی می شود با توجه به اینکه صنعت خودروی کشور دو بار تحریم و خارجی ها مجبور به ترک ایران شدند، این بار آنها با احتیاط بیشتری پای میز مذاکره حاضر شوند.

کارشناسان می گویند در این مقطع که نااطمینانی اقتصادی فروکش کرده است، طرف های خارجی در صورت حس اطمینان بیشتر فاز سرمایه گذاری را انتخاب می کنند.

دنیای اقتصاد نوشت؛ پیش از تحریم های اولیه و ثانویه، برخی از شرکای خارجی اقدام به سرمایه گذاری در صنعت خودروی کشور کردند.

این در شرایطی است که به نظر می رسد این بار چندان تمایلی به سرمایه گذاری مستقیم در ایران نداشته باشند و مونتاژ خودرو در کشور را دنبال کنند.

هرچند ظاهر این اتفاق احتمالی چندان خوشایند نیست، با این حال می تواند فرصت حضور خودروسازان ایرانی در زنجیره جهانی فروش و صادرات شرکت های خارجی را فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت شرکت های قدیمی خودروسازی به بازار ایران

بازگشت شرکت های قدیمی خودروسازی به بازار ایران