مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 13:002021-01-26سياسي

قانون مقابله با تقلب علمی اصلاح می شود


معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم از تلاش وزارت علوم برای دسترسی مجدد به متون پایان نامه ها و همچنین اصلاح قانون پیشگیری و اصلاح قانون مقابله با تقلب علمی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، غلامحسین رحیمی درباره آخرین پیگیری ها در خصوص قطع دسترسی به تمام متن پایان نامه ها و رساله ها در سامانه گنج پایگاه ایرانداک که از دوم دی ماه قطع شده است، اظهار کرد: اعتقاد وزارت علوم بر این است که دسترسی همگانی به متون علمی باید برای همه به صورت گسترده انجام شود.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اعلام این خبر که در حال اصلاح آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی هستیم، افزود: در آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهش و فناوری موظف هستند پایان نامه ها و رساله های خود را در سامانه های اعلامی وزارتین ثبت کنند.

این مقام مسئول وزارت علوم ادامه داد: همچنین در پیشنهاد اصلاحی آیین نامه اجرایی در تلاش هستیم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب یک دستورالعمل پیش بینی های لازم جهت دسترسی رایگان به متن کامل پایان نامه ها و رساله ها را حداکثر 5 سال بعد از دفاع دانشجو به انجام رسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون مقابله با تقلب علمی اصلاح می شود

قانون مقابله با تقلب علمی اصلاح می شود