مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 12:502021-01-26پزشكي

جلوگیری از عفونت با پانسمان هوشمند ابداعی دانشمند ایرانی


به لطف تلاش دکتر محمد معین صفایی دانشمند ایرانی دانشگاه رود آیلند یک پانسمان هوشمند جدید ساخته شده است که می تواند در لحظه از ابتلا به عفونت های مضر جلوگیری کند و با نانولوله های کربن می تواند وضعیت عفونت در زخم ها را پیگیری کند.

- جلوگیری از عفونت با "پانسمان هوشمند" ابداعی دانشمند ایرانی به لطف تلاش دکتر "محمد معین صفایی" دانشمند ایرانی دانشگاه "رود آیلند" یک "پانسمان هوشمند" جدید ساخته شده است که می تواند در لحظه از ابتلا به عفونت های مضر جلوگیری کند و با نانولوله های کربن می تواند وضعیت عفونت در زخم ها را پیگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، همه می دانند که پانسمان یا اصطلاحا چسب زخم برای پوشاندن و بهبود زخم های پوستی چقدر عالی است، اما تاکنون به پتانسیل این پانسمان ها در تشخیص عفونت ها توجه نشده است.

با توجه به مطالعه اخیر منتشر شده در مجله Advanced Functional Materials، محققان با استفاده از نانوحسگرهای جاسازی شده در الیاف پانسمان، ابزاری کاربردی و غیرتهاجمی را برای شناسایی و نظارت بر عفونت رخ داده در محل زخم ایجاد کرده اند.

دانیل راکسبری از دانشگاه رود آیلند (URI) می گوید: نانولوله های کربنی تک جداره درون این پانسمان با تشخیص غلظت هیدروژن پروکسید قادر به شناسایی عفونت در محل زخم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از عفونت با پانسمان هوشمند ابداعی دانشمند ایرانی

جلوگیری از عفونت با پانسمان هوشمند ابداعی دانشمند ایرانی