مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 12:302021-01-26بين الملل

وزارت خارجه افغانستان: کابل از سفر هیئت طالبان به ایران مطلع بوده است


وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که دولت ایران، افغانستان را در جریان سفر هیئت طالبان به ایران گذاشته و قبلا نظر دولت کابل را در این باره دریافت کرده است.

- وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که دولت ایران، افغانستان را در جریان سفر هیئت طالبان به ایران گذاشته و قبلا نظر دولت کابل را در این باره دریافت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از سفر هیأت طالبان به ایران آگاهی دارد.

دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد سفر هیأت طالبان به ایران دولت جمهوری اسلامی افغانستان را مطلع نموده و در این مورد نظرات دولت افغانستان را قبلا مطالبه و دریافت کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف از تنظیم سفر هیأت طالبان به ایران این است تا جانب جمهوری اسلامی ایران، افزون بر شرح دیدگاه های خود، طالبان را در مورد موجودیت اجماع منطقه یی در خصوص تأمین آتش بس فوری، دستیابی به یک توافق جامع صلح در چارچوب نظام جمهوری و حفظ ارزش های قانون اساسی افغانستان، آگاه سازد.

ایران همچنان می خواهد اطمینان حاصل کند که افغانستانِ پسامنازعه بار دیگر به پایگاه امن گروه های تروریستی مبدل نخواهد شد و همچون مرکز اتفاق و همکاری ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه افغانستان: کابل از سفر هیئت طالبان به ایران مطلع بوده است

وزارت خارجه افغانستان: کابل از سفر هیئت طالبان به ایران مطلع بوده است