مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 12:302021-01-26سياسي

آیا مجلس یازدهم از شفافیت «عقب نشینی» کرده است؟


آیا مجلس یازدهم از شفافیت «عقب نشینی» کرده و یا همچنان بر آن مصمم است؟ این پرسشی است که بعد از عدم تصویب نهایی طرح در صحن علنی پیش آمده و مجلس لازم است جدیت خود را تحقق این وعده به نحوی نشان دهد.

-   * آیا وعده شفافیت آرا بدون توجه به دشواری ها داده شد؟ دشواری تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان اما موضوع تازه ای نیست و این دشواری را در مجلس دهم در هنگام رای گیری نهایی طرحی که امضای 160 نماینده را با خود به همراه داشت مشاهده کردیم؛ دو فوریت این طرح فقط از سوی 57 نماینده تایید شد و بعد از کش و قوس های زیاد در نهایت در مجلس قبل بی نتیجه ماند و مجلس یازدهم با علم به آن دشواری و پیچیدگی بود که شعار شفافیت آرای نمایندگان را داد و به عنوان یکی از طرح های جدی از همان ابتدا در دستور کار قرار داد.

  مجلس یازدهم قطعا نمی تواند تجربه مجلس دهم را درباره طرح شفافیت آرا تکرار کند چرا که شفافیت مطالبه ای است که خود نمایندگان این دوره برای موکلان خود ایجاد کرده اند و در صورتی که نتواند این راه دشوار را تا حصول به نتیجه طی کند، به اعتماد مردم نیز لطمه وارد خواهد شد و این آسیبی است که بر آسیب های فقدان روال شفاف تصمیم گیری در مجلس اضافه خواهد شد.

      * طرح شفافیت در مجلس روی زمین نمانده است پیگیری اخبار مربوط به رسیدگی به طرح شفافیت آرای نمایندگان در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مجلس یازدهم از شفافیت «عقب نشینی» کرده است؟

آیا مجلس یازدهم از شفافیت «عقب نشینی» کرده است؟