مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:552021-01-26اقتصادي

مسافران واقعی از طرح رجیستری متضرر نشده است


مسافر واقعی از رجیستری کالا در سامانه متضرر نشده است، بلکه اصناف متخلف زیان دیده اند که باید علاوه بر جریمه کالا، 3 تا 6 ماه حبس را تحمل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حامد قدمی با اشاره به روش های واردات تلفن همراه، اظهار داشت: در روش نخست، تجار با دریافت مجوزهای لازم اقدام به واردات این کالا می کنند، روش دوم کالا از طریق پست و با پرداخت عوارض به داخل کشور وارد می شود و در حالت سوم، گوشی به عنوان کالای همراه مسافر است که باید در هنگام ورود به مبادی کشور به گمرک اظهار شود و پس از محاسبه حقوق ورودی و پرداخت آن اجازه ورود خواهد داشت.

وی با بیان این که هر مسافر می تواند یک دستگاه گوشی وارد کند، اظهار کرد: در یک دوره زمانی فرآیند اظهار کالا به صورت غیر حضوری انجام می شد یعنی هنگامی که مسافر وارد کشور می شد، کالای همراه او احراز نمی شد.

همین موضوع سبب شد مسافران به واسطه تردد یا داشتن گذرنامه این حق را پیدا کنند که حتی کالایی که همراهشان نبوده را رجیستر کنند.

قدمی افزود: سامانه همتا و دیگر دستگاه های شناسایی کننده، به این دلیل وارد عمل شده و متوجه شدند که همراه داشتن کالای همراه مسافر احراز نشده است اما با استفاده از گذرنامه های مسافرین و بعضاً با صدور سیم کارت بدون اطلاع مسافر کالایی به نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسافران واقعی از طرح رجیستری متضرر نشده است

مسافران واقعی از طرح رجیستری متضرر نشده است