مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:352021-01-26سياسي

نخستین ولیعهد تاریخ عمان کیست؟


هیثم بن طارق، سلطان عمان، با صدور فرمانی قانون اساسی این کشور را تغییر داد و برای نخستین بار در تاریخ این کشور رویه ای مشخص برای انتصاب ولیعهد تعیین کرد، - هیثم بن طارق، سلطان عمان، با صدور فرمانی قانون اساسی این کشور را تغییر داد و برای نخستین بار در تاریخ این کشور رویه ای مشخص برای انتصاب ولیعهد تعیین کرد، قبایی که برای ذی یزن بن هیثم آل سعید، پسر بزرگش، دوخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از بی بی سی، این تغییرات قانون اساسی روز 11 ژانویه اعلام عمومی شد و خیلی صریح مشخص می کند که اختیار قدرت از سلطان به بزرگترین پسرش، و سپس به بزرگترین پسر این پسر منتقل خواهد شد .

این اقدام سلطان هیثم ادامه روندی است که او را از سیاست های سلطان قابوس، سلف و عموزاده اش، که نه فرزند داشت و نه برادر دور می کند.

او در 50 سالی که در سلطنت بود هرگز کسی را به شکل عمومی به عنوان جانشین خود معرفی نکرد.

بعد از مرگ سلطان قابوس در ژانویه 2020، شورای خاندان سلطنتی عمان باید نامه ای مهر و موم شده را باز می کرد که او پیش از مرگش نوشته بود و جانشینش را در آن معرفی کرده بود.

درباره ولیعهد جدید چه می دانیم؟ ذی یزن بن هیثم آل سعید 30 ساله است و پسر بزرگ سلطان هیثم، و با وجود سن نسبتا کمش تجربه سیاسی قابل توجهی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین ولیعهد تاریخ عمان کیست؟

نخستین ولیعهد تاریخ عمان کیست؟