مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-26پزشكي

ریزش مو یکی از عوارض کروناست


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ریزش مو را از عوارض بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: ریزش موی ناشی از بیماری ویروسی کووید -19 ممکن است تا 2 ماه بعد از بهبودی ادامه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا دکتر فهیمه عبدالهی متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: ریزش موی مقطعی بیشتر به دنبال ابتلا به بیماری های گوناگون ایجاد می شود.

وی با بیان این که ابتلا به بیماری عفونی و تب دار می تواند عاملی برای ریزش موی مقطعی باشد، تصریح کرد: کاهش وزن ناگهانی، مصرف برخی داروها، زایمان و شیردهی از دیگر عوامل ریزش مو است.

وی افزود: با درمان علت های زمینه ای که باعث ریزش مو شده و مصرف داروهای محرک رشد مو در کنار رفع کمبودهای تغذیه ای، فولیکول مو تقویت می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری هایی نظیر اختلالات تیرویید، کم خونی و بیماری های عفونی را از دیگر عوامل احتمالی ریزش مو ذکر کرد و ادامه داد: این بیماری های می توانند باعث آسیب در بخشی از پوست شده که با ایجاد عفونت های ویروسی و قارچی ریزش مو را به دنبال دارد.

عبدالهی همچنین گفت : درمان کم کاری تیرویید و تامین کمبود ذخایر آهن و روی با مصرف داروهای مکمل می تواند ریزش مو را به میزان قابل توجهی متوقف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش مو یکی از عوارض کروناست

ریزش مو یکی از عوارض کروناست