مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-26بين الملل

مسائل منطقه ای و برجام محور رایزنی ظریف و لاوروف در مسکو


محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به روسیه سفر کرده، با سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

- محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به روسیه سفر کرده، با سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای این نشست لاوروف با اشاره به روابط خوب تهران و مسکو گفت: در نشست امروز به موضوعات کلیدی از جمله وضعیت منطقه قره باغ، برجام، حل و فصل مساله سوریه، افغانستان و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر مسائل خواهیم پرداخت.

ظریف نیز ضمن تشکر از ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به دلیل برقراری صلح قره باغ گفت: بحران قره باغ نگرانی مشترک تهران و مسکو بود که با میانجیگری روسیه حل شده و اکنون به یک فرصت برای صلح و دوستی در منطقه تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: بررسی مسائل منطقه ای و موضوع برجام که آمریکا به طور یکجانبه از آن خارج شد و گسترش روابط دوجانبه را در جلسه امروز بررسی خواهیم کرد.

لاوروف نیز در این جلسه گفت: مسکو و تهران خواستار اجرای کامل برجام هستند.

جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا برای مذاکره درباره بازگشت به توافق هسته ای ایران ابراز علاقه کرده است اما واشنگتن هنوز به دنبال مذاکره با تهران نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل منطقه ای و برجام محور رایزنی ظریف و لاوروف در مسکو

مسائل منطقه ای و برجام محور رایزنی ظریف و لاوروف در مسکو