مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 11:002021-01-26بين الملل

لاوروف: روسیه و ایران خواستار احیای کامل برجام هستند


وزیر خارجه روسیه می گوید که مسکو و تهران رویکرد مشابهی در قبال احیای برجام دارند و خواهان آن هستند که همه امضاکنندگان توافق به تعهدات خود پایبندی کامل داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه که امروز سه شنبه میزبان محمد جواد ظریف همتای ایرانی است؛ می گوید مسکو و تهران، هردو علاقمند به احیای کامل برجام هستند.

وی در این باره ادامه داد: نجات برنامه جامع اقدام مشترک که از مباحث مربوط به مسئله هسته ای ایران است؛ یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دستورکار طرفین قرار دارد.

هر دو طرف شامل روسیه و ایران به شدت علاقمند به بازگشت کامل همه امضاکنندگان برجام به اجرای تعهداتشان ذیل این توافق هستند.

لاوروف همچنین تاکید کرد که به دلیل نقش منطقه ای روسیه و ایران، هر دو کشور علاقمند به بحث و تبادل نظر بیشتر در باب شماری از موضوعات دیگر از جمله امنیت خلیج فارس، حل بحران داخلی افغانستان و مسئله قره باغ هستند.

این در حالی است که روسیه بارها به طرفین اروپایی برجام هشدار داده که خواسته های نامعقول خود را که با تبعیت از آمریکا مطرح می شود؛ کنار بگذارند.

چندی پیش، سرگیی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: افزودن مواردی به توافقنامه هسته ای کنونی، در حال حاضر اوضاع را بدتر خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: روسیه و ایران خواستار احیای کامل برجام هستند

لاوروف: روسیه و ایران خواستار احیای کامل برجام هستند