مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 10:552021-01-26اقتصادي

شرایط قرنطینه ای ایران برای واردات چوب فنی و استاندارد است


شرایط قرنطینه ای ایران برای واردات چوب فنی و استاندارد است.

- .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: افزایش واردات چوب، مخاطرات ورود آفات جدید به کشور را بالا برده است، زیرا چوب غیر فرآوری شده به ویژه به شکل خام، راهی برای ورود حشرات و پاتوژن ها به مناطق غیر آلوده است.

مهدی قائمیان خاطر نشان کرد: ورود احتمالی آفات و بیماری های مختلف خارجی به کشور از طریق واردات چوب از کشورهای مختلف مانند شب پره سفید آمریکایی، شب پره شمشاد که هریک بخش هایی از شمال کشور را مورد هجوم قرار داده، در مواردی خسارات جبران ناپذیری به عرصه های جنگلی کشور وارد کرده است.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته خسارت آفت خطرناک شب پره شمشاد در جنگل های 40 میلیون ساله هیرکانی که از ذخایر ارزشمند گونه های جنگلی و مورد توجه اکولوژیست های جهان است، بسیار غافلگیرانه و نگران کننده بوده و در بیشتر موارد ضمن خسارت فراوان به درختان شمشاد، هزینه های سنگینی را به منظور مبارزه و کنترل آن در سطح صدها هزار هکتار از جنگل های شمال کشور بر دولت تحمیل کرده است.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در کشور روسیه به تنهایی حداقل 22 آفت خسارت زا با اهمیت اقتصادی بالا وجود دارد که از طریق چوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط قرنطینه ای ایران برای واردات چوب فنی و استاندارد است

شرایط قرنطینه ای ایران برای واردات چوب فنی و استاندارد است