مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 09:502021-01-26اقتصادي

حرکت دومینوی مرگ در مرغداری های خراسان جنوبی


سرمایه های 40 ساله ای که تنها با احتمال وجود مرغ های مبتلا به آنفلوآنزای پرندگان در مرغداری اش، یک شبه به باد هوا رفت؛ حالا با 20 میلیارد تومان، - خسارت تنها شده و کارگرانی که از کار بیکار شدند اما آنچه توجه همه ایران را به خراسان جنوبی به عنوان یکی از کانونهای شیوع آنفلوآنزا جلب کرده فراتر از آه و افسوس ناشی از ضررهای مالی است بلکه حال جان ها با دست دادن آنفلوآنزا و کرونا به صورت همزمان تهدید شده است.

حدودا یک ماه است که خراسان جنوبی درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، بیماری که خواسته یا ناخواسته شروع شد و مرغداران و واحدهای طیور را درگیر کرد و خسارت های زیادی به واحدهای 30 تا 40 ساله زد؛ مرغداران اکنون سرمایه سال ها تلاششان بر باد رفته و منتظر دریافت تسهیلات هستند.

این خسارت نباید در سایه مشکلات کرونایی گم شود و این خسارت ها باید به گونه ای جبران شود.

مشکلات سیاسی که بر اثر آنفلوانزای حاد پرندگان گریبان دولت را می گیرد، شامل قطع صادرات است، اما مهم ترین مشکل ایجاد شده در بعد بهداشت عمومی است که با جان افراد در ارتباط است.

این ویروس سالانه در جهان باعث مرگ و میر تعدادی از انسان ها می شود؛ هرچند خسارت اقتصادی ناشی از بیماری بسیار بالاست، اما علت اصلی نگرانی از این ویروس تلفات انسانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت دومینوی مرگ در مرغداری های خراسان جنوبی

حرکت دومینوی مرگ در مرغداری های خراسان جنوبی