مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 08:302021-01-26اجتماعي

چند توصیه مهم برای نجات از بهمن


ایمنی کوهنوردان و اسکی بازان در عبور از دامنه های برف گیر کوهستانی پیش از هر چیز به زمان بندی برنامه صعود آنان به ارتفاعات بستگی دارد، بیشتر بهمن ها در ضمن یا بلافاصله پس از بارش برف رخ می دهند و 90 درصد قربانیان حوادث بهمن خود محرک بیداری این غول سپید هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ سقوط بهمن یکی از پدیده های مناطق برف گیر و کوهستانی است که اگر به صورت علمی و آموزشی با آن برخورد نشود ممکن است خطرات فراوان و مشکلات جبران ناپذیری در مسیرهای ارتباطی مناطق کوهستانی، تفرج گاه ها، روستاها و معادن به وجود آورد.

سالانه و با شروع فصل زمستان اسکی بازان، کوهنوردان و روستانشینان بسیاری در کشور اقدام به صعودهای زمستانه، اسکی بازی و تردد در مناطق بهمن خیز کوهستانی می کنند، بهمن خیز بودن برخی مسیرهای کوهستانی کشور از یک سو و عدم آموزش های نزد این افراد از سوی دیگر، باعث آسیب دیدگی و مرگ برخی از آنان شده است.

بارها و پس از وقوع این حوادث، به غلط عنوان شده که بهمن نیز هم چون سایر حوادث کوهستان اتفاقی اجتناب ناپذیر است و ممکن است برای هر کوه نوردی، اسکی باز و نظایر آن رخ دهد، اما برکسی پوشیده نیست که در صورت افزایش آگاهی نسبت به عوامل وقوع، بهمن، شناخت مسیرهای بهمن خیز و اقدامات لازم در صورت وقوع بهمن و همین طور تمرین عملی آموخته ها ، میزان وقو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه مهم برای نجات از بهمن

چند توصیه مهم برای نجات از بهمن