مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-26اجتماعي

صنعت عامل توسعه یا ویرانگر هوای اصفهان


اصفهان تا پایان دی ماه تنها 4 روز هوای پاک را تجربه کرده و از سوی دیگر با رکوردزنی نسبت به سال گذشته، اصفهانی ها طی 10 ماه، 26 روز هوای ناسالم برای عموم و 79 روز ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده اند.

- وضعیت نامطلوب آلودگی نصف جهان، تا جایی پیش رفته که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در نشست اخیر خود، ناامیدی خود را از وضع موجود اعلام کرد و گفت با این مدل حرکت و امکانات نمی توانیم جلوی افزایش آلایندگی هوا را بگیریم و در خوشبینانه ترین حالت می توانیم شرایط فعلی را حفظ کنیم، اما نمی توانیم امیدی به بهبود وضعیت هوا داشته باشیم و به سمت هوای پاک حرکت کنیم .

به اعتقاد ایرج حشمتی، عوامل انسان ساختی بر بحران های زیست محیطی تاثیر می گذارد که توسعه ناپایدار صنایع، وضعیت استقرار واحدهای آجر، سنگبری، شهرک های صنعتی، حمل و نقل و ترافیک و کاربری زمین از این دسته هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگرچه بسیاری، لقب قطب صنعت کشور را برای اصفهان افتخاری بزرگ می دانند، اما باید توجه داشت که تمرکز صنایع و شهرک های صنعتی به خصوص در شعاع 50 کیلومتری این کلانشهر خود می تواند بر مشکل آلودگی این شهر دامن بزند.

بنابر آمارهای رسمی، وجود 10 هزار واحد صنعتی، 15 هزار واحد صنفی، 700 معدن فعال و 2 هزار واحد سنگبری و همچنین 70 درصد تولید آهن و فولاد کشور، 50 درصد ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت عامل توسعه یا ویرانگر هوای اصفهان

صنعت عامل توسعه یا ویرانگر هوای اصفهان