مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 07:502021-01-26اجتماعي

آنفولانزای فوق حاد پرندگان به خوزستان رسید/ مرغ زنده نخرند


مدیرکل دامپزشکی خوزستان از شهروندان خواست از خرید مرغ زنده صنعتی و بومی که در سطح معابر عرضه می شود به صورت جدی خودداری کنند.

- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: نخستین مورد از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به تازگی در یکی از مناطق روستایی شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان مشاهده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر جنوب؛ مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: در پی گزارش دریافتی مبنی بر وقوع تلفات در طیور بومی در یک واحد روستایی شهرستان دشت آزادگان، بلافاصله اکیپ های واکنش سریع بررسی و مراقبت بیماری های طیور دامپزشکی استان خوزستان به محل مورد نظر اعزام و اقدام های قرنطینه ای و ضدعفونی و همچنین نمونه برداری را انجام داده و نمونه های آن را به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال کردند.

وی افزود: پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی مبنی بر مثبت بودن واحد از نظر آنفلوآنزای فوق حاد پرنده گان ، اکیپ های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی خوزستان برای جمع آوری و معدوم سازی برابر با شیوه نامه های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور وارد عمل شده و در کوتاه‎ ترین زمان ممکن طیور موجود در واحد آلوده جمع آوری و مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفولانزای فوق حاد پرندگان به خوزستان رسید/ مرغ زنده نخرند

آنفولانزای فوق حاد پرندگان به خوزستان رسید/ مرغ زنده نخرند