مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 07:352021-01-26دانش

قرار نیست در آینده باز هم مصرف کننده تکنولوژی دیگران باشیم


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه شانزدهم علمی ایران گفت: قرار نیست در آینده مصرف کننده فناوری دیگران باشیم و باید تولیدکننده تکنولوژی باقی بمانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبر دانشگاه ها سایه انداخته است، هر روز گزارش هایی از توانمندی های علمی برای خدمت به مردم اعلام شود و بسیاری از یافته های علمی هم حتی فرصت خبری شدن نیافتند.

غلامی یادآور شد: مراکز صنعتی از یافته های علمی دانشگاه ها استقبال می کنند و در نتیجه شاهد ریشه و عمق گرفتن هر روزه یافته های علمی هستیم.

آینده درخشانی پیش روی این هماهنگی ها و همکاری هاست و شاهد به نتیجه رسیدن فرصت های علمی هستیم.

وزیر علوم تصریح کرد: 45 پارک علم و فناوری در کشور داریم که 37 پارک را وزارت علوم مستقیماً مدیریت می کند همچنین 197 مرکز رشد در دانشگاه ها تأسیس و 6 هزار شرکت دانش بنیان در پارک های علم و فناوری راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه وزارتخانه ها به سمت بهره برداری از ظرفیت بزرگ و توانمند ایجاد شده در دانشگاه ها بیایند، گفت: به دلیل بالا بودن تعداد مراکز علمی و همچنین کاهش جمعیت دانشجویی، ظرفیت خالی توسعه علمی و فناوری داریم.

غلامی یادآور شد: دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت جزو موارد خاص در دنیاست که یک دانشکده تخصصی در حوزه راه آهن داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار نیست در آینده باز هم مصرف کننده تکنولوژی دیگران باشیم

قرار نیست در آینده باز هم مصرف کننده تکنولوژی دیگران باشیم