مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 07:352021-01-26اقتصادي

کارگران اخراجی هم عیدی می گیرند؟


هر سال بهمن ماه که می شود کارگران به لطف و کرم کارفرمایان خود امید می بندند تا بلکه عیدی و پاداش پایان سال را با حقوق بهمن ماه به حسابشان واریز کنند و خرید مایحتاج ضروری و مورد نیازشان را قبل از پایان سال انجام بدهند.

- هر سال بهمن ماه که می شود کارگران به لطف و کرم کارفرمایان خود امید می بندند تا بلکه عیدی و پاداش پایان سال را با حقوق بهمن ماه به حسابشان واریز کنند و خرید مایحتاج ضروری و مورد نیازشان را قبل از پایان سال انجام بدهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مبنای تعیین عیدی پایان سال کارگران مشمول قانون کار، حداقل دو و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار است و کارفرمایان باید دو ماه پایه حقوق را به عنوان حداقل عیدی و سه ماه پایه حقوق را به عنوان حداکثر عیدی و پاداش آخر سال به نیروهای کار خود بپردازند.

آنچه مبنای محاسبه و پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران مشمول قانون کار قرار می گیرد، مزد و فوق العاده هایی است که کارگر به مناسبت اشتغال در شغل مربوط دریافت می دارد؛ به عبارت دیگر مزایایی که افراد به نوعی در ارتباط با شغل دریافت می کنند از اجزای مزد محسوب می شود و فوق العاده شغل، سختی کار و هر آنچه را که به تبع شغل به کارگر داده می شود، جزو مزد منظور می شود و در محاسبه عیدی و پاداش مدنظر قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگران اخراجی هم عیدی می گیرند؟

کارگران اخراجی هم عیدی می گیرند؟