مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 06:002021-01-26پزشكي

آلودگی هوا موجب نابینایی می شود


آلودگی هوا با افزایش خطر کاهش بینایی پیشرونده و برگشت ناپذیر مرتبط است که به عنوان دژنراسیون ماکولا در اثر افزایش سن (AMD) شناخته می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی آلودگی هوا با افزایش خطر کاهش بینایی پیشرونده و برگشت ناپذیر مرتبط است که به عنوان دژنراسیون ماکولا در اثر افزایش سن (AMD) شناخته می شود.

به نقل از نیوز، نتایج مطالعه طولانی مدت به رهبری محققان کالج دانشگاه لندن (UCL) نشان می دهد که زندگی در مناطق آلوده احتمال ابتلا به دژنراسیون ماکولا را حداقل هشت درصد افزایش می دهد.

محقق اصلی این تحقیق، پروفسور پاول فوستر از موسسه چشم پزشکی UCL اظهار کرد: ما خطر دیگر سلامتی، ناشی از آلودگی هوا را شناسایی کردیم و این مورد نیز بیانگر شواهدی مبنی بر این است که بهبود هوای تنفسی ما باید یک اولویت اصلی بهداشت عمومی باشد.

یافته های ما نشان می دهد که زندگی در منطقه ای با هوای آلوده، به ویژه ذرات ریز یا ذرات مربوط به احتراق که از ترافیک جاده ها ناشی می شود، می تواند موجب بیماری چشم شود.

به نظر می رسد، حتی قرار گرفتن در معرض نسبتا کم آلودگی هوا نیز موجب خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا شود؛ بنابراین آلودگی هوا یک عامل خطر مهم قابل تغییر است که در تعداد زیادی از افراد موجب بیماری چشمی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا موجب نابینایی می شود

آلودگی هوا موجب نابینایی می شود