مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 05:202021-01-26اقتصادي

رقابت تنگاتنگ روغن زیتون رودبار با کشورهای قدر تولیدکننده این محصول  


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: روغن زیتون این شهرستان می تواند، از نظر کیفی با بهترین روغن زیتون های دنیا رقابت کند.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: روغن زیتون این شهرستان می تواند، از نظر کیفی با بهترین روغن زیتون های دنیا رقابت کند.

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا گفت: امسال 18 هزار و 100 تن زیتون در این شهرستان تولید شده است که 50 درصد این زیتون ها روغنی بوده و برای استحصال روغن زیتون اختصاص یافته اند.

وی افزود: امسال سال نیاور زیتون بود و اگر سال آور بود، حتما روغن زیتون بیشتری تولید می شد.

ابراهیمی ادامه داد: امسال از 9050 تن زیتون روغن استحصال شد و کشاورزان نیز تمایل بیشتری داشتند تا روغنی شدن زیتون صبر کنند.

وی تصریح کرد:10 کارخانه روغن کشی با ظرفیت اسمی 24 هزار تن و 100 کارگاه فرآوری زیتون با ظرفیت تولید 12 هزار تن فراورده در گیلان فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با اشاره به استقرار آزمایشگاه ارزیابی حسی زیتون در رودبار گفت:این آزمایشگاه نقش موثری در بهبود کیفیت روغن زیتون دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازار خوب فروش روغن زیتون و افزایش متقاضیان مصرف این روغن، زیتونکاران نیز بیش از گذشته راغب به تولید روغن زیتون هستند و برای تحقق این امر اقدامات مختلفی انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت تنگاتنگ روغن زیتون رودبار با کشورهای قدر تولیدکننده این محصول  

رقابت تنگاتنگ روغن زیتون رودبار با کشورهای قدر تولیدکننده این محصول