مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 05:152021-01-26بين الملل

بحران سیاسی در ایتالیا؛ نخست وزیر امروز استعفا می کند


در بحبوحه بحران سیاسی در ایتالیا، شورای وزرای این کشور اروپایی اعلام کرد که نخست وزیر امروز (سه شنبه) استعفای خود را اعلام می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی بحران سیاسی در ایتالیا رییس شورای وزرا در بیانیه ای اعلام کرد که جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا امروز (سه شنبه) استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک ، روز گذشته (دوشنبه) شورای وزرای ایتالیا در بیانیه ای در خصوص تصمیم کونته برای استعفا اعلام کرد: شورای وزرا ساعت 09:00 صبح فردا (سه شنبه) (11:30 سه شنبه به وقت تهران) تشکیل جلسه می دهد و در این جلسه، جوزپه کونته نخست وزیر، اراده خود برای رفتن به کیرینال [کاخ ریاست جمهوری] برای تحویل استعفایش را به وزرا اعلام می کند.

پس از آن نخست وزیر کونته نزد سرجو ماتارلا رییس جمهور می رود .

طبق این گزارش، استعفای نخست وزیر ایتالیا احتمالاً یک گام فنی برای تشکیل یک دولت جدید با حمایت پارلمانی بیشتر محسوب می شود.

هفته گذشته، کونته موفق شد برای ماندن در قدرت با 156 رأی مثبت در مقابل 140 رأی منفی و 16 رأی ممتنع از مجلس سنای ایتالیا رأی اعتماد بگیرد اما موفق نشد رأی اکثریت قاطع 161 سناتور را به دست آورد و همین مسئله شرایط را برای حکمرانی و پیشبرد برخی اقدامات قانونی خاص در پارلمان دشوار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران سیاسی در ایتالیا؛ نخست وزیر امروز استعفا می کند

بحران سیاسی در ایتالیا؛ نخست وزیر امروز استعفا می کند