مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 05:102021-01-26پزشكي

در چه صورتی کرونا تا پایان 2021 خاموش می شود؟


یک اپیدمیولوژیست در آستانه یک سالگی شیوع کرونا در کشور، ضمن پیش بینی وضعیت پاندمی کرونا بعد از کشف واکسن؛ برنامه های مدیریتی و کنترلی کرونا در کشور را ارزیابی کرده و نکاتی جهت مدیریت بهتر اپیدمی مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر عباس علی پور - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با واکسن به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده آینده پاندمی کووید 19 در ایران و جهان، گفت: در صورت وجود ایمنی و کارایی بالای واکسن، پوشش مناسب در سطح جوامع، کاهش شدت بیماری در افراد واکسینه شده و تأثیر آن در جلوگیری از انتشار بیماری به سایر افراد، می تواند شرایط پاندمی کرونا را کاملا در دنیا تغییر دهد.

وی با بیان اینکه ایمنی و کارایی واکسن برای جلوگیری از ابتلا در مواجهه با ویروس مساله بسیار مهمی است، عنوان کرد: بررسی امکان انتقال عفونت توسط افراد واکسینه شده، نیازمند گذشت زمان و دریافت واکسن توسط جمعیت بیشتری است.

ضرورت وجود نظام مراقبت برای کشف موارد جهش یافته ویروس دکتر علی پور با بیان اینکه بررسی خصوصیات عامل عفونی باید به ویژگی هایی از جمله عفونت زایی (بررسی آمار ابتلای افرادی که با ویروس در تماس بودند)، بیماری زایی (آشکار شدن علائم توسط افراد دچار عفونت) و همچنین کشندگی (میزان مرگ و میر ناشی از بیماری در بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در چه صورتی کرونا تا پایان 2021 خاموش می شود؟

در چه صورتی کرونا تا پایان 2021 خاموش می شود؟