مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 04:502021-01-26سياسي

درک بهتر لایه خارجی خورشید با کمک امواج مغناطیسی


لایه بیرونی بسیار داغ خورشید به نام تاج (corona) ترکیب شیمیایی بسیار متفاوتی نسبت به لایه های داخلی که سردتر هستند دارد و علت این امر نیز به مدت چندین دهه باعث حیرت دانشمندان شده است.

- لایه بیرونی بسیار داغ خورشید به نام "تاج"(corona) ترکیب شیمیایی بسیار متفاوتی نسبت به لایه های داخلی که سردتر هستند دارد و علت این امر نیز به مدت چندین دهه باعث حیرت دانشمندان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، یکی از دلایل این موضوع این است که در لایه میانی(کروموسفر) خورشید، امواج مغناطیسی نیرویی را اعمال می کنند که پلاسمای خورشید را به اجزای مختلف تقسیم می کند به طوری که فقط ذرات یونی به تاج منتقل می شوند و در حالی که ذرات خنثی را پشت سر می گذارند به تجمع عناصری مانند آهن، سیلیسیم و منیزیم در جو خارجی منجر می شوند.

اکنون، در یک مطالعه جدید که در مجله Astrophysical منتشر شده است، محققان مشاهدات یک تلسکوپ در نیومکزیکو، ایالات متحده را با ماهواره های واقع در نزدیکی زمین ترکیب کردند تا ارتباط بین امواج مغناطیسی در کروموسفر و ذرات یونیزه شده فراوان در جو خارجی بسیار داغ را شناسایی کنند.

دکتر دبورا بیکر (Deborah Baker) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: بررسی ترکیبات شیمیایی مختلف لایه های داخلی و خارجی خورشید برای اولین بار بیش از 50 سال پیش مورد مطالعه قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درک بهتر لایه خارجی خورشید با کمک امواج مغناطیسی

درک بهتر لایه خارجی خورشید با کمک امواج مغناطیسی