مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 04:402021-01-26پزشكي

لطفا کرونا نخورید


کارشناس علوم تغذیه مرکز بهداشت استان ایلام گفت: در شرایط شیوع کرونا باید از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و انواع سوسیس و کالباس، - غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن خودداری کرد.

فتانه کاوری زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله ویروس کرونا دارد، اظهار کرد: تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است و تنوع به معنای مصرف انواع مختلف مواد غذایی است که شامل شش گروه اصلی غذایی شامل نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، شیر و فراورده های آن، گوشت و تخم مرغ، و حبوبات و مغز دانه ها می شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان تصریح کرد: به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه باید از منابع ویتامین C شامل انواع میوه ها و سبزی هااز جمله سبزی های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم ، گوجه فرنگی، جوانه گندم، انواع مرکبات، کیوی و دیگر میوه های در دسترس استفاده کنیم.

کاوری زاده توصیه کرد: با توجه به این که پیاز خام حاوی ویتامین C است می توان به صورت روزانه همراه با غذا و همچنین در در تهیه سوپ یا آش از شلغم که حاوی ویتامین C می باشد،استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لطفا کرونا نخورید

لطفا کرونا نخورید