مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 04:102021-01-26بين الملل

پاک آیین: کشورهای منطقه برای دستیابی به صلح دائمی مناقشه قره باغ تلاش کنند


سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به اهداف سفر ظریف به روسیه کشورهای حوزه قفقازگفت: همه باید به دنبال این باشند تا راه حل دائمی برای مناقشه قره باغ پیدا شود، - سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به اهداف سفر ظریف به روسیه کشورهای حوزه قفقازگفت: همه باید به دنبال این باشند تا راه حل دائمی برای مناقشه قره باغ پیدا شود، اگر چنین اتفاقی نیفتد همیشه سایه جنگ در این منطقه وجود خواهد داشت.

  محسن پاک آیین در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه و برخی از کشورهای حوزه قفقاز اظهار کرد: قفقاز منطقه مهمی بوده و امنیت آن برای تمام کشورهای منطقه مهم است و موجب توسعه همکاری های اقتصادی می شود.

وی تصریح کرد : یکی از دلایل جدی نا امنی در این منطقه مساله اختلافات آذربایجان و ارمنستان سر مساله قره باغ می باشد، قراردادی هم که اخیرا در مسکو منعقد شد به معنای صلح نیست، آتش بس است لذا باید مقدماتی برای ایجاد صلح دائمی فراهم شود.

این دیپلمات پیشین کشورمان در باکو همچنین بیان کرد : طی درگیری های اخیر در قره باغ، 7 شهر اشغال شده آذربایجان آزاد شدند اما هنوز مساله خود قره باغ مشخص نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاک آیین: کشورهای منطقه برای دستیابی به صلح دائمی مناقشه قره باغ تلاش کنند

پاک آیین: کشورهای منطقه برای دستیابی به صلح دائمی مناقشه قره باغ تلاش کنند