مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 19:252021-01-25اجتماعي

احیای مدرسه اوحدی با قدمتی بیش از 70 سال در رفسنجان


مدرسه اوحدی فتح آباد رفسنجان با قدمتی بیش از 70 سال احیاء می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، مدرسه اوحدی فتح آباد رفسنجان سال 1328 در دوره پهلوی بنا شده است، بنای تاریخی بسیار زیبایی که روستای فتح آباد بنگه را به نگینی در بخش مرکزی در کنار سایر ابنیه های تاریخی این بخش تبدیل کرده است.

اغلب مصالح این بنای زیبا آجر است و نمای بیرونی آن آجرکاری ست و از نظر سبک معماری دارای معماری برون گراست، دبستان اوحدی  دارای پنج دهنه با قوس گهواره ای جلوی خود موجب سایه اندازی مقابل کلاس ها شده و دارای دو راهرو است.

اما این بنا که دیگر کاربری مدرسه را نداشته و نیازمند مرمت است، امروز آغاز مرمتش کلید خورد و قرار است محلی برای حضور گردشگران شود و روستای فتح آباد به واسطه صنعت گردشگری رونق بگیرد.

عصر امروز فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان از این بنا بازدید کردند.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در حاشیه بازدید از این بنای تاریخی اظهار کرد: احیای اماکن تاریخی و گردشگری کار ارزشمندی است  و به رونق منطقه کمک می کند.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: برای جلوگیری از نابودی خانه حاج آقاعلی بزرگترین خانه خشتی دنیا در رفسنجان این خانه مرمت شد و همچنین قراردادی در حوزه احیای آثار گردشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای مدرسه اوحدی با قدمتی بیش از 70 سال در رفسنجان

احیای مدرسه اوحدی با قدمتی بیش از 70 سال در رفسنجان