مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 14:252021-01-25اقتصادي

برخی از شهرک های کشاورزی در مناطق دارای محدودیت آب تاسیس می شوند!


مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: با بیان اینکه برخی از این شهرک ها در مناطقی با مشکلات آبی در حال تأسیس هستند، گفت: یکی از این شهرک های گلخانه ای مربوط به دشت ورامین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور با اشاره به اهمیت توسعه کشت گلخانه ای با توجه به کمبود آب در کشور اظهار داشت: توسعه شهرک های گلخانه ای یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب در کشور است و ما با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم.

وی افزود: در محیط گلخانه ای می توان از روش های نوینی مانند هیدروپونیک برای به حداقل رساندن مصرف آب استفاده کرد و با تکنولوژی های جدید هدررفت انرژی را به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور با اشاره به وجود 273 هزار شهرک گلخانه ای در کشور گفت: در مجموع می توان گفت تاکنون 47 هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات برای ایجاد و راه اندازی این تعداد شهرک کشاورزی در نظر گرفته شده است.

منصوری تأکید کرد: بیش از 90 درصد اراضی مورد بحث از سال 97 تا 99 در اختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرار گرفته که در حال تأسیس بوده و به بهره برداری رسیده اند.

وی یکی از دلایل کندی توسعه شهرک های گلخانه ای را نبود منابع مالی برای ایجاد زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: پیش تر قرار بر این بود که تمام منابع مالی ایجاد زیرساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی از شهرک های کشاورزی در مناطق دارای محدودیت آب تاسیس می شوند!

برخی از شهرک های کشاورزی در مناطق دارای محدودیت آب تاسیس می شوند!