مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 14:102021-01-25سياسي

ابراز نگرانی درباره طرح جدید ساماندهی محور ولیعصر


سخنگوی شورای شهر تهران در نامه ای به شهردار تهران خواستار نگاه حفاظتی به ویژگی های تاریخی طبیعی خیابان ولیعصر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر خطاب به پیروز حناچی، شهردار تهران، با تأکید بر ویژگی های منحصر به فرد محور فرهنگی تاریخی - طبیعی ولیعصر گفت: از آنجا که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درصدد ارسال طرح ساماندهی محور ولیعصر (عج) به کمیسیون ماده پنج شهر تهران جهت سیر مراحل تصویب است، نکاتی را مطرح می کنم.

رییس کمیته معماری و شرح های شهری با تأکید بر ضرورت نگاه حفاظتی به درختان چنار خیابان ولیعصر گفت: در طرح پیشنهادی مشاور، در بسیاری از نقاط ارتفاع مجاز 6 طبقه و 25 متر معین شده است.

وی تأکید کرد: این در حالی است که ارتفاع درختان چنار در طول محور ولیعصر، چیزی بین 8 تا 20 متر و به طور متوسط در حدود 15 متر است و ساخت وسازهای جدید از یک سو با سایه اندازی بر چتر درختان و از سوی دیگر با گودبرداری عمیق تر از ریشه درختان می توانند ادامه حیات این اندک درختان باقی مانده را با خطر جدی مواجه کنند.

اعطا در بخش دیگری از این نامه، به بناهای ارزشمند معاصر و تاریخی شهر تهران در این خیابان اشاره کرده و افزود: در صورتی که تراکم مجاز در طرح جدید با نگاه حفاظتی نسبت به خیابان ولیعصر تنظیم شود، تخریب و نوسازی بناهای ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی درباره طرح جدید ساماندهی محور ولیعصر

ابراز نگرانی درباره طرح جدید ساماندهی محور ولیعصر