مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 13:402021-01-25سياسي

بهره مندی دهکهای بالا از یارانه انرژی، 20 برابر دهکهای پایین است


مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه، گفت: بهره مندی دهکهای بالا از یارانه انرژی 900 هزار میلیارد تومانی، 20 برابر دهکهای پایین است.

- بابک نگاهداری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این موضوع که یکی از محورهای مهم در اصلاح ساختار بودجه درآمد زایی پایدار و ارتقای ثبات، پیشرفت و عدالت است، اظهار داشت: اصلاح نظام یارانه پنهان انرژی از مهم ترین مواردی است که باید در این راستا مد نظر قرار گیرد.

نگهداری بیان کرد: نظام یارانه ای کشور فاقد سه ویژگی اصلی یک نظام یارانه ای مطلوب یعنی مشروط بودن از جهت وضعیت معیشتی افراد تحت پوشش، محدود بودن از جهت زمانی و هدفمند بودن است.

لذا به رغم اعطای میزان بالا و قابل توجه یارانه، یعنی سرانه یازده میلیون و پانصد هزار ریال در سال، اثربخشی آن برای جلوگیری از فقر و تحقق حداقل های معیشتی مناسب نمی باشد.

از طرفی به دلیل آنکه پرداخت یارانه پنهان عمدتاً از طریق تثبیت قیمت ها صورت می پذیرد، باعث کاهش حاشیه سود تولید و نتیجتاً کاهش انگیزه برای تولید و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در بخش های مرتبط با یارانه ها در اقتصاد کشور شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی دهکهای بالا از یارانه انرژی، 20 برابر دهکهای پایین است

بهره مندی دهکهای بالا از یارانه انرژی، 20 برابر دهکهای پایین است