موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 13:202021-01-25بين الملل

10 سال پس از انقلاب 25 ژانویه مصر، از ائتلاف جوانان انقلاب چه باقی مانده؟


10 سال پس از انقلاب 25 ژانویه مصر، اکنون برخی از اعضای برجسته ائتلاف جوانان انقلاب در زندان و برخی دیگر در تبعید هستند و یکی از آنها نیز به گروه حامیان سیسی پیوسته و نماینده پارلمان شده است.

- 10 سال پس از انقلاب 25 ژانویه مصر، اکنون برخی از اعضای برجسته ائتلاف جوانان انقلاب در زندان و برخی دیگر در تبعید هستند و یکی از آنها نیز به گروه حامیان سیسی پیوسته و نماینده پارلمان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، 10 سال قبل معترضان مصری در پی وقوع بهار عربی در تونس، به خیابان های این کشور آمده و برخی از فعالان جوان این کشور برای متحد کردن جریان های مختلف انقلاب و یک صدا کردن معترضان تحصن کرده در میدان التحریر شهر قاهره، ائتلاف جوانان انقلاب را تشکیل دادند.

این تظاهرکنندگان در درگیری های خود با نیروهای پلیس و اراذل و اوباشی که توسط ارگان های دولت استخدام شده بودند، آزادی، شرافت، دموکراسی و عدالت اجتماعی را خواستار شدند و در تاریخ 11 فوریه 2011 حسنی مبارک، رییس جمهور وقت مصر از سمت خود استعفا کرد.

اما این ائتلاف در برابر دو قدرت بانفوذتر از هم پاشید، یکی اخوان المسلمین که از طریق انتخابات به قدرت رسیدند و دومی ارتش که این گروه را در سال 2013 سرنگون کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 سال پس از انقلاب 25 ژانویه مصر، از ائتلاف جوانان انقلاب چه باقی مانده؟

10 سال پس از انقلاب 25 ژانویه مصر، از ائتلاف جوانان انقلاب چه باقی مانده؟