مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 13:052021-01-25اقتصادي

روند شتابان پیری در ایران/ سهم جمعیت سالمند کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازاجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد اسماعیل اکبری، روز دوشنبه در نشست خبری انجمن سلامت خانواده ایران، با عنوان این مطلب که ما سمبل افول جمعیت در جهان هستیم، - پدر پزشکی جامعه نگر ایران، در ارتباط با سیاست های جمعیتی کشور و موانع و مشکلات پیش رو برای افزایش نرخ موالید، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد اسماعیل اکبری، روز دوشنبه در نشست خبری انجمن سلامت خانواده ایران، با عنوان این مطلب که ما سمبل افول جمعیت در جهان هستیم، گفت: سیاستگذاری جمعیتی در ایران در خارج از مرز های کشور برنامه ریزی شد، اما در داخل مرز ها مدیریت و اجرا شد و خیلی خوب هم اجرا کردند.

وی با بیان اینکه ایران از 20 سال دیگر حدود 21 درصد سالمند خواهد داشت، ادامه داد: در 30 سال آینده 30 درصد جمعیت کشور سالمند خواهند بود، به طوری که ما جزو چهار کشور پیر جهان می شویم.

اکبری با اشاره به روند شتابان پیری در جهان و ایران، گفت: این تقسیم بندی به این شکل است که آمریکای شمالی گروه یک، اروپای مرکزی و شمالی گروه دو، اروپای شرقی و شرق آسیا گروه سه و نیوزلند، قسمتی از جنوب شرق آسیا گروه چهار است و ما جزو چهار کشور جهان خواهیم شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: نرخ ازدواج و باروری در ایران پایین آمده است یعنی تعداد افرادی که می خواهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند شتابان پیری در ایران/ سهم جمعیت سالمند کشور

روند شتابان پیری در ایران/ سهم جمعیت سالمند کشور