مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 12:302021-01-25پزشكي

تلاش محققان کشور از تولید نانو فیبرها تا پارچه ماسک های N95


گروهی از محققان کشور با توسعه نانو فیبرها و توسعه تجهیزات صنعتی و تولیدی آن علاوه بر کاربردی کردن نانو فیلتراسیون در 100 نیروگاه کشور، موفق به تولید پارچه های مورد نیاز ماسک های N95 و N99 شدند.

- گروهی از محققان کشور با توسعه نانو فیبرها و توسعه تجهیزات صنعتی و تولیدی آن علاوه بر کاربردی کردن نانو فیلتراسیون در 100 نیروگاه کشور، موفق به تولید پارچه های مورد نیاز ماسک های N95 و N99 شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر رضا مجیدی فریدی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پنل تخصصی ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت با اشاره به آلودگی هوا با بیان اینکه در این سال ها آلودگی های ویروسی نیز به این آلودگی اضافه شده است، گفت: زمانی که ویروس و یا عوامل بیماری زا در هوا منتشر می شود، مقابله با آن دشوارتر می شود از این رو بهترین شیوه مقابله با این عامل بیماری زا پیشگیری است.

وی با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی در زمینه نانو فناوری حوزه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: از ساختارهای نانویی که بر اساس فناوری های همگرای بیو و نانو تکنولوژی است، می توان برای تولید کیت های تشخیص سریع بهره برد که نمونه آن کیت های تشخیص بارداری است که در این دانشگاه با استفاده از نانو ذرات طلا و اتصال به بیومارکرها توسعه یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش محققان کشور از تولید نانو فیبرها تا پارچه ماسک های N95

تلاش محققان کشور از تولید نانو فیبرها تا پارچه ماسک های N95