مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 11:152021-01-25اقتصادي

آیا حذف قیمت های خودرو و مسکن از سایت ها تاثیری بر کنترل بازار داشته است؟


تصمیم شان را گرفته بودند؛ وزارت صمت شکایت کرد، مراجع قضایی دستور دادند و قیمت آگهی های فروش خودرو و مسکن از پلتفرم های نیازمندی های آنلاین از جمله دیوار حذف شدند.

تصمیمی که علیرغم مخالفت مدیران این پلتفرم ها، انتقاد کارشناسان حوزه اقتصادی و البته اعتراض کاربران گرفته و اجرا شد.

مدیران پلتفرم ها در مخالفت با این تصمیم، آن را اقدامی بی اثر ، موجب کاهش شفافیت بازار و دشوار شدن فرایند اجاره و خرید و مسکن و خودرو می دانستند.

کارشناسان هم این اقدام را که به بهانه کنترل التهاب در بازار خودرو آغاز شده بود، مُسکِن موقتی می دانستند که در درازمدت جواب نخواهد داد.

اما مسئولان تصمیم گیر نه تنها به هشدارهای کارشناسان توجهی نشان ندادند که مدتی بعد از حذف قیمت خودرو در اردیبهشت ماه سال جاری، به حذف قیمت مسکن هم اقدام کردند.

سرگردانی و اتلاف وقت و انرژی بیشتر هدیه ای بود که این تصمیم مسئولان برای کاربران پلتفرم های نیازمندی های آنلاین به ارمغان آورد.

تصمیمی که به رغم انتقادات جدی ای که کارشناسان به آن وارد داشتند، عدم رضایت مردم و البته بی نتیجه بودن این تصمیم در کاهش و کنترل قیمت ها به مدت 9 ماه ادامه پیدا کرد تا در حد فاصل اردیبهشت و دی ماه سال جاری مردم با مراجعه به سایت های نیازمندی های آنلاین به جای قیمت ها با عبارت توافقی مواجه شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا حذف قیمت های خودرو و مسکن از سایت ها تاثیری بر کنترل بازار داشته است؟

آیا حذف قیمت های خودرو و مسکن از سایت ها تاثیری بر کنترل بازار داشته است؟