مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 09:202021-01-25اقتصادي

رونمایی از اتوبوس برقی سبک وزن در خرداد 1400


مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه اتوبوس برقی در خرداد 1400 رونمایی می شود، گفت:امکان تبدیل اتوبوس احتراقی به برقی طی یک ماه وجود دارد.

- جی پلاس، سید شهریار زینی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در مرکز طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته مورد پیگیری قرار می گیرد ایجاد زیست بوم وسایل نقلیه برقی همچون اتوبوس، خودروی سواری و موتور برقی است.

مهر نوشت؛ وی با بیان اینکه اولین پروژه ستاد اتوبوس برقی بود که طبق برنامه ها قرار است این اتوبوس برقی در خرداد 1400 رونمایی شود، بیان کرد: هدف اصلی این پروژه بومی سازی اقلام های تک برقی از جمله درایو اتوبوس و موتور الکتریکی ، مجموعه باتری پک ، کانورترهای دی سی ، شارژر … و بقیه اقلام اتوبوس بوده است.

مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: در اصل این پروژه و پلتفرم اتوبوس برقی با عمق بومی سازی 80 درصد پیش می رود که با همکاری یک شرکت ایرانی در حال انجام است.

زینی با بیان اینکه برقی سازی اتوبوس در بستر یکی از اتوبوس های دیزلی این شرکت انجام می گیرد، افزود: اما سعی شده که بهینه سازی همچون کاهش وزن، روی اتوبوس نهایی داشته باشیم؛ این اتوبوس نمونه وی پی خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از اتوبوس برقی سبک وزن در خرداد 1400

رونمایی از اتوبوس برقی سبک وزن در خرداد 1400