مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 09:102021-01-25اقتصادي

افزایش دو برابری یارانه نقدی، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد یا کاهش؟


بالاخره پس از سال ها عدم تغییر مبلغ یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی، کمیسیون تلفیق دست به کار شده و با افزایش دو برابری این مبلغ موافقت کرده است.

- به گفته توانگر عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400؛ این کمیسیون در جریان بررسی مصارف تبصره 14 لایحه بودجه در بخش هدفمندی یارانه ها مصوب کرد که در سال 1400، ماهانه 267 هزار تومان برای 10 میلیون نفر (مددجویان کمیته امداد و بهزیستی) 188 هزار تومان برای 25 میلیون نفر اقشار ضعیف و دریافت کنندگان یارانه معیشتی 136 هزار تومان برای یارانه بنزین به 23 میلیون نفر 91 هزار تومان یارانه نقدی هدفمندی یارانه ها به 20 میلیون نفر پرداخت شود.

تصمیمی که مخالفان و موافقانی دارد؛ از یک سو برخی اظهار امیدواری می کنند که افزایش مبلغ یارانه بتواند کمکی به قدرت خرید اقشار کم درآمد داشته باشد و در طرف مقابل نیز عده ای باور دارند که افزایش مبلغ یارانه منجر به افزایش نقدینگی در جامعه و تحریک طرف تقاضا می شود و در نهایت با جهش تورمی و کوچک تر شدن سفره اقشارکم درآمد همراه خواهد شد.

هرچند بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی باور دارند سازوکار ارز دولتی 4200 در این سال ها، با موفقیت همراه نبوده و تنها جیب عده ای فرصت طلب را پرکرده است و فایده ای برای اقشارآسیب پذیر نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دو برابری یارانه نقدی، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد یا کاهش؟

افزایش دو برابری یارانه نقدی، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد یا کاهش؟