مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 08:002021-01-25اقتصادي

ممنوعیت ارایه خدمات بانکی به افراد دارای چک برگشتی


سخنگوی اجرای قانون چک از ممنوعیت ارایه خدمات بانکی به افراد دارای چک برگشتی خبر داد و گفت: نگاه قانونگذار بر انجام اقدامات پیشگیرانه متمرکز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، آمنه نادعلی زاده، سخنگوی اجرای قانون چک گفت: این قانون ناظر به اقدامات پیشگیرانه است و نگاه سخت گیرانه ای نسبت به افراد دارای چک برگشتی دارد.

وی افزود: در قانون جدید، به افراد دارای چک برگشتی، خدمات بانکی ارائه نمی شود.

بر این اساس افتتاح حساب جدید بانکی برای آنها انجام نمی شود، کارت بانکی جدید به آنها اعطا نمی شود، ضمانت نامه ارزی و ریالی برای آنها صادر نمی شود و حتی تسهیلات بانکی نیز به این افراد اعطا نمی شود و در اقدامی سختگیرانه، اگر شخصی دارای چک برگشتی باشد به میزان کسری مبلغ چک آن فرد، وجوهی که در بانک های دیگر دارد مسدود می شود و تا زمانی که این مهم تعیین تکلیف نشود، حساب ها در انسداد باقی می ماند.

به گفته نادعلی زاده، در حال حاضر و براساس دستورالعمل هایی که بانک مرکزی صادر کرده است، در صورتی که موجودی حساب صادرکننده کمتر از مبلغ چک باشد، دارنده آن چک می تواند از بانک تقاضا کند که وجه چک را از سایر حساب های انفرادی آن فرد در همان بانک، پرداخت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت ارایه خدمات بانکی به افراد دارای چک برگشتی

ممنوعیت ارایه خدمات بانکی به افراد دارای چک برگشتی