مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-25اقتصادي

مازندران ماهانه به 14 هزار واحد خونی نیازمند است


ماهانه 13 تا 14 هزار واحد خونی برای 48 مرکز درمانی و بیماران خاص تحت پوشش نیاز داریم.

- ذوالفقار تقوی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر بااشاره به اینکه سال گذشته 130 هزار واحد خون جذب شده است، گفت: امسال در 9 ماه حدود 90 هزار واحد خون در استان اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش هفت تا هشت درصدی مراجعه مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه نیاز به فرآورده های خونی به دلیل شرایط کرونایی بالاتر از سال های قبل است، از مردم خواست تادر تأمین نیازهای خونی ما را یاری کنند و گفت: میانگین کاهش مراجعه در حال حاضر کمتر شده است و وضعیت مازندران نسبت به کشور بهتر است.

وی فعال کردن تیم های سیار را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: سه تیم سیار در بابل، آمل و ساری وجود دارد که می توانیم آن را به شهرهای همجوار اعزام کنیم.

تقوی یادآور شد: اخیراً تفاهمنامه ای با سپاه کربلا منعقد کردیم تا از ظرفیت چهار هزار و 200 پایگاه برای اهدای خون استفاده کنیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: هر ماه 13 تا 14 هزار واحد در 48 مرکز درمانی نیاز داریم و در صورت همکاری هم استان ها در فرصت باقیمانده از سال قادر به تأمین آن خواهیم بود.

وی یادآور شد: جایگاه انتقال خون به درستی بین سیاستمداران و دولتمردان تبیین نشده است و باید برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ اهدای خون صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران ماهانه به 14 هزار واحد خونی نیازمند است

مازندران ماهانه به 14 هزار واحد خونی نیازمند است