مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-25پزشكي

پیر شدن جمعیت ایران تا 30 سال آینده


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ایران به سرعت به سمت پیرشدن حرکت می کند،گفت: ایران در 20 تا 30 سال آینده جزو 4 کشور پیر دنیا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد اسماعیل اکبری، استاد دانشگاه علوم پزشکی و مشاور وزیر بهداشت در نشست خبری با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت ،اظهار داشت: امام خمینی فرمودند در زمانی که ایران 35میلیون نفر جمعیت داشتند اعلام کردند کشور می تواند 150میلیون نفر داشته باشد.

رهبری معظم نیز همین موضوع را مطرح کردند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی افزود: براساس شکل شماتیک که می توانیم ایجاد کنیم 17 کشور با جمعیت 351 میلیون نفر می تواند در ایران جای گیرد.

اکبری تاکید کرد: سیاستگذاری برای جمعیت در ایران در خارج از مرزهای ایران برنامه ریزی شد اما در داخل مرز مدیریت و اجرا شد و خیلی خوب هم اجرا کردند ما سمبل افول جمعیت در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه ایران از 20 سال دیگر حدود 21 درصد سالمند خواهد داشت و در 30 سال آینده 30 درصد جمعیت سالمند خواهیم داشت یعنی بسیار شدید سالمند خواهیم داشت؛ به طوری که ما جزو 4ک شور پیر جهان می شویم.

اکبری با اشاره به جزییات این روند شتابان پیری در جهان در ایران،بیان داشت: این تقسیم بندی به این شکل است که آمریکای شمالی گروه یک،اروپای مرکزی و شمالی گروه دو ،ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیر شدن جمعیت ایران تا 30 سال آینده

پیر شدن جمعیت ایران تا 30 سال آینده