مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 07:152021-01-25سياسي

بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم مهمترین هدف در تعیین مجازات است


مقام قضایی باید با اشراف به وضعیت جامعه وبررسی شرایط ارتکاب جرم و مجرم، صدور احکام رابه گونه ای مهندسی کندکه بیشترین بازدارندگی و کمترین تکرارجرم حاصل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامعلی دهشیری در نشست بررسی شرایط قانونی استفاده از نهاد توبه، اظهار داشت: نهاد توبه یکی از عوامل سقوط مجازات و یا تخفیف مجازات محسوب می شود که بر گرفته از مبانی فقهی و شرعی است.

وی با اشاره به نگاه مترقی و متعالی اسلام به اصلاح مجرمین، تصریح کرد: با استعانت از تعالیم روح بخش و انسان ساز اسلامی، نهاد توبه در مقررات اسلامی آمده است که بعد از تصویب مجلس توسط شورای نگهبان نیز ابعاد مختلف آن سنجیده و تایید شده است.

این مقام قضایی، بر توجه به شرایط جامعه، وضعیت محکومین، خانواده زندانیان و شرایط زمان ارتکاب جرم تأکید کرد و بیان داشت: قانون، یک نص خشک و بی روح است، آنکس که باید به آن لطافت، روح و اثر گذاری ببخشد، قاضی است که باید با اشراف به تمامی جهات، بهترین تصمیم را بگیرد و بهترین حکم را صادر نماید تا مهمترین هدف که ایجاد بازدارندگی و اصلاح مجرمان است محقق گردد.

رییس کل دادگستری استان یزد، با بیان اینکه نباید سلایق شخصی را بر سیاست های قضایی حاکم کرد، بیان کرد: حاکمیت اسلامی با تأسی به تعالیم متعالی اسلامی، نهاد توبه را که هیچ معادل غربی در مب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم مهمترین هدف در تعیین مجازات است

بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم مهمترین هدف در تعیین مجازات است