مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 06:552021-01-25اقتصادي

توسعه صنعت کشاورزی با بهره گیری از پهپادها


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کرج با استفاده از پهپادها در دستورکار قرار گرفت، گفت: بخشی جدایی ناپذیر از توانایی رشد صنعت هستند، - اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: گروهی از کشاورزان شهرستان کرج با کمک و تسهیلات دولتی اقدام به خرید پهپاد کشاورزی کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه به کمک پهپادها می توان به زمین های کشاورزی و زراعی را سمپاشی کرد، ادامه داد: این پهپادها با استقبال بهره برداران مواجه شده است.

به طوریکه برای مبارزه با علف های هرز و آفات و بیماری ها کاربرد داشته و موجب عدم ورود کشاورز به زمین و اجتناب از تماس آن ها با سموم شیمیایی، عدم ورود دستگاه ها و ادوات سنگین  به مزرعه  برای پیشگیری از فشردگی خاک و غیره می شود.

وی یادآور شد: این دستگاه ها در عین حال هزینه عملیات کشاورزی را کاهش داده و باعث دقت در سمپاشی مزارع، کاهش مصرف آب و سم و تسریع کار شده است، و نهایتا به ما اجازه می دهد به مساحت بیشتری از زمین و در زمانی کمتر رسیدگی نماییم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امروزه پهپادها به همه صنایع و امور اجرایی از جمله کشاورزی راه یافته اند و می توان گفت انقلاب کشاورزی در آینده نزدیک در راه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه صنعت کشاورزی با بهره گیری از پهپادها

توسعه صنعت کشاورزی با بهره گیری از پهپادها