مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1399 ساعت 06:252021-01-25پزشكي

میانگین سن مبتلایان به سرطان در کردستان 65 سال است


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان میانگین سن مبتلایان به سرطان در کردستان را 65 سال اعلام کرد و گفت: 40 درصد سرطان ها با خود مراقبتی قابل پیشگیری است.

- ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان میانگین سن مبتلایان به سرطان در کردستان را 65 سال اعلام کرد و گفت: 40 درصد سرطان ها با خود مراقبتی قابل پیشگیری است.

ابراهیم قادری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیماری های غیرواگیر از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در جوامع بشری به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرطان بعد از بیماری های قلبی عروقی به عنوان دومین علت مرگ و میر در بیشتر جوامع مطرح است، افزود: در سال های اخیر میزان بروز سرطان افزایش روزافزونی داشته و یکی از اولویت های مهم بخش سلامت در ایران است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهمیت پیشگیری و کنترل سرطان عنوان کرد: پرداختن به این امر مستلزم همکاری و هماهنگی بخش های مختلف نظام سلامت است.

قادری با بیان اینکه سرطان تا حد زیادی قابل پیشگیری و درمان است افزود: 40 درصد سرطان ها با خود مراقبتی قابل پیشگیری است.

وی مهمترین گام در پیشگیری و کنترل سرطان را آگاهی آحاد جامعه در مورد علایم خطر این بیماری از جمله وجود توده های زیرپوستی و پوستی، خون در ادرار و مدفوع و مشکل در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین سن مبتلایان به سرطان در کردستان 65 سال است

میانگین سن مبتلایان به سرطان در کردستان 65 سال است