مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 13:002021-01-24سياسي

دلایل کاهش اقبال به ایرانشناسی در ارمنستان بررسی شد


رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان در گفتگو با رایزن فرهنگی ایران با تصدیق کاهش اقبال به ایرانشناسی درمقایسه با دیگر حوزه های شرقشناسی، - بر آسیب شناسی ایرانشناسی در ارمنستان تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در دیدار سیدحسین طباطبایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با وارطان وسکانیان، رییس و شماری از اساتید کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان که به دعوت طرف ارمنی صورت گرفت، اهداف، برنامه ها و راهکارهای توسعه مطالعات ایرانشناسی در ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وارطان وسکانیان، رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان به اجمال فعالیت ها و پژوهش های اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را معرفی کرد و اهتمام اصلی خود و مجموعه همکارانش را تداوم تلاش ها و پژوهش های ایرانشناسان برجسته ارمنی که جایگاه شایان توجهی را در جهان ایرانشناسی به خود اختصاص داده اند، دانست.

وی بر ضرورت آسیب شناسی ایرانشناسی در ارمنستان تأکید کرد و ضمن تصدیق کاهش اقبال به ایرانشناسی در مقایسه با دیگر حوزه های شرقشناسی، به تبیین برخی دلایل ذهنی و عینی این امر پرداخت.

رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان، با اشاره به تفاهمنامه ها و همکاری های این دانشگاه با دانشگاه های ایران از قبیل دانشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل کاهش اقبال به ایرانشناسی در ارمنستان بررسی شد

دلایل کاهش اقبال به ایرانشناسی در ارمنستان بررسی شد