مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 12:002021-01-24بين الملل

امید ترکیه برای کاهش تلاطم با اتحادیه اروپا همزمان با مذاکرات مدیترانه


ترکیه روز دوشنبه پس از وقفه 5 ساله که با گلایه هایی در مورد ادعاهای رقیب بر آب های مدیترانه همراه بود، مذاکرات با یونان را در نخستین محک امیدهای خود برای حفظ روابط نزولی با اتحادیه اروپا، - ترکیه روز دوشنبه پس از وقفه 5 ساله که با گلایه هایی در مورد ادعاهای رقیب بر آب های مدیترانه همراه بود، مذاکرات با یونان را در نخستین محک امیدهای خود برای حفظ روابط نزولی با اتحادیه اروپا، از سر می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، در حالی که دیپلمات ها می گویند بازسازی اعتماد کار سختی خواهد بود، مذاکرات در پی تصمیم ترکیه برای متوقف سازی جست وجوی گاز در آب های مورد مناقشه - که یونان و قبرس را عصبانی کرده- و از تک و تا افتادن سخنان پیرامون اختلافات گسترده تر آنکارا با اتحادیه اروپا انجام می شود.

این مذاکرات همچنین می تواند راه را برای سفر قریب الوقوع رهبران اتحادیه اروپا به ترکیه باز کند.

هر دو طرف می گویند تمایل سیاسی برای بهبود روابط وجود دارد، اما پس از سال ها کینه و خصومت به خاطر پناهندگان، حقوق بشر، ادعاهای دریایی، مداخلات نظامی ترکیه و جزیره تقسیم شده قبرس، ایجاد روابط حسنه چشم انداز دوری به نظر می رسد.

جوزپ بورل، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز خوشبینی محافظه کارانه، به رویترز گفت یک دریچه فرصت می بیند اما آنکارا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید ترکیه برای کاهش تلاطم با اتحادیه اروپا همزمان با مذاکرات مدیترانه

امید ترکیه برای کاهش تلاطم با اتحادیه اروپا همزمان با مذاکرات مدیترانه