مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 10:502021-01-24پزشكي

تایید اولین ترکیب دارویی HIV با اثری بلندمدت


سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف Cabenuva را برای بزرگسالانی که بیماری خود را با استفاده از دارو های متداول HIV کنترل کرده اند، مورد تایید قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه خبری ساینس، سازمان غذا و داروی آمریکا اولین ترکیب دارویی ضد HIV با اثر بلندمدت را تایید کرد.

این ترکیب دارویی به صورت تزریق های ماهانه بوده و جایگزینی برای قرص هایی است که در حال حاضر به صورت روزانه برای کنترل آلودگی به ویروس ایدز استفاده می شود.

تایید این ترکیب دارویی که با عنوان Cabenuva شناخته می شود، امکان درمان افراد مبتلا به HIV را با حفظ حریم خصوصی آن ها و ردگیری ساده تر مصرف دارو ها فراهم می کند.

تایید این دارو در مقایسه با گذشته که بیماران ناچار به مصرف روزانه چندین وعده قرص در فواصل زمانی کوتاه بودند، پیشرفت بزرگی محسوب می شود و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به HIV را بهبود می بخشد.

داروی Cabenuva ترکیبی از دو داروی Rilpivirine و Cabotegravir است که توسط شرکت های Johnson&Johnson و ViiV Healthcare تولید شده اند.

به گفته تولید کنندگان این دارو، اثرات مصرف آن در فواصل دوماهه نیز در دست مطالعه است.

سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف Cabenuva را برای بزرگسالانی که بیماری خود را با استفاده از دارو های متداول HIV کنترل کرده اند و همچنین افرادی که هیچ اثری از مقاومت ویروسی در برابر دو داروی مذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید اولین ترکیب دارویی HIV با اثری بلندمدت

تایید اولین ترکیب دارویی HIV با اثری بلندمدت