مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 10:352021-01-24پزشكي

اعتیاد در لباس ریتالین


رییس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عده ای ریتالین را به غلط ماده بی ضرر و بی خطری تصور می کنند درحالی که مصرف آن، اعتیادآور است.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عده ای ریتالین را به غلط ماده بی ضرر و بی خطری تصور می کنند درحالی که مصرف آن، اعتیادآور است.

علیرضا نیکزاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ریتالین یکی دیگر از آمفتامین ها بوده که نام ژنریک آن، متیل فنیدیت است و بطور وسیع و شایع برای درمان اختلال بیش فعالی و نقص توجه به کار می رود.

وی با اشاره به این که ریتالین چند سالی میان دانشجویان رواج پیدا کرده است، گفت: برخی از دانشجویان برای بیدار ماندن در شب امتحان از قرص ریتالین استفاده می کنند که اگر چه موجب تمرکز در شب امتحان می شود اما مضراتش بیشتر از مزایای آن است.

نیکزاد با بیان اینکه ریتالین، بیشتر توسط دانشجویان مورد سوءمصرف قرار می گیرد تا گروه های دیگر جامعه، افزود: افزایش تمرکز و بهبود مطالعه دانشجویان و کاهش خواب دانشجویان به خصوص شب های امتحان از جمله دلایل تمایل دانشجویان به مصرف این ماده است.

وی اظهارکرد: از آنجایی که قرص ریتالین برای درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی به کار برده می شود، عده ای این ماده را به غلط ماده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتیاد در لباس ریتالین

اعتیاد در لباس ریتالین