مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 10:202021-01-24ورزشي

پرسش فیفا از ایران درباره مرگ دو فوتبالیست


مطالعات فیفا با همکاری کشورهای عضو نشان می دهد 617 فوتبالیست به علت مرگ ناگهانی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ورزشی، مرگ های ناگهانی فیفا (FIFA-SDR) با هدف کسب اطلاعات بیشتر درباره مرگ ناگهانی قلبی در فوتبال، توسط فیفا راه اندازی شد و اطلاعات حاصل از این سامانه، اخیرا در یک مقاله در یک مجله معتبر پزشکی ورزشی به چاپ رسیده است.

میرزایی، مشاور پزشکی ورزشی فدراسیون و رییس زیر کمیته آموزش و توسعه پزشکی در فوتبال، اظهار کرد: فیفا با راه اندازی این سامانه از سال 2014، شروع به ثبت کلیه موارد وقوع مرگ ناگهانی قلبی، افراد زنده مانده پس از ایست قلبی و مرگ های ناگهانی ناشی از تروما کرد.

برای ثبت کلیه این موارد، فیفا پروتکل ثبت چندگانه ای را پیش گرفت که شامل بررسی دقیق مدیا و رسانه ها برای بررسی اخبار، ایجاد یک پلتفرم آنلاین برای گزارش و ثبت داده ها به شکل محرمانه و کسب اطلاعات از سامانه های ملی ثبت مرگ بود.

فیفا همچنین برای تکمیل داده های خود، در ارتباط با مرگ دو فوتبالیست ایرانی، از ما نیز سوال پرسید و تلاش خود را کرد تا بالاترین پوشش اطلاعات رو داشته باشد.

نتایج حاصل از این سامانه ثبت که در مجله ی BJSM به چاپ رسیده است حاصل بررسی داده های 5 ساله بین سالهای 2014 الی 2018 می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسش فیفا از ایران درباره مرگ دو فوتبالیست

پرسش فیفا از ایران درباره مرگ دو فوتبالیست