مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 09:502021-01-24پزشكي

کمبودی درباره متخصصان سرطان شناسی در کشور نداریم


رییس انجمن هماتولوژی با بیان اینکه تقریبا همه داروهای سرطانی موجود در لیست رسمی درمانی کشور تحت پوشش بیمه قراردارند،گفت:450متخصص سرطان در کشور فعالیت داشته و کمبودی در این خصوص نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،محمد اسلامی،رییس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی در نشست خبری با اشاره به وضعیت سرطان در ایران،اظهار داشت:بین 100تا 150هزار مورد سرطانی در سال در کشور شناسایی می شود وی ادامه داد:آمار سرطان در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته پایین تر است.

رییس انجمن هماتولوژی بیان داشت:اکنون حدود 450 نفر فارغ التحصیل و متخصص سرطان و خون بالغین در کشور داریم و در همه مناطق این متخصصان حضور داشته و کمبودی نداریم.

اسلامی با اشاره به داروهای درمان سرطان،افزود:از نظر دسترسی به داروهای جدید تر محدودیت های وجود دارد اما از نظر هزینه سرطان و داروهای داخلی تفاوت زیادی شاهد نیستیم.

وی گفت:  به علت تحریم ها و مشکلات  دسترسی کامل به دارو های درمان سرطان در کشور وجود ندارد.

اسلامی با اشاره به اینکه داروهای درمان سرطان که در لیست رسمی کشور قرار دارند تقریبا  همگی تحت پوشش بیمه هستند،بیان داشت:البته دسترسی همه بیماران به داروهای درمان سرطان با توجه به هزینه های جانبی آن وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبودی درباره متخصصان سرطان شناسی در کشور نداریم

کمبودی درباره متخصصان سرطان شناسی در کشور نداریم