مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 09:002021-01-24پزشكي

شناسایی سالانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه سالیانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان شناسایی می شوند.

- ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه سالیانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان شناسایی می شوند.

مهدی دلاوری، اظهار کرد: نسبت سالانه بروز سرطان در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، 138 در یکصد هزار نفر جمعیت بوده که کمتر از نسبت بروز سرطان در کشور است و طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه، سالیانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان شناسایی می شوند.

وی افزود: شایع ترین سرطان در منطقه کاشان به ترتیب در جمعیت مردان پروستات، معده، کولورکتال، مثانه و مغز و در جمعیت زنان پستان، کولورکتال، تیرویید، خون، معده و مثانه شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: سالانه حدود 110 هزار نفر در کشور به بیماری سرطان مبتلا می شوند که 47 درصد زنان و 53 درصد مردان هستند، اما این نسبت در منطقه کاشان به صورت 51 درصد زنان و 49 درصد مردان است.

دلاوری در مورد بیشترین نوع سرطان تأکید کرد: سرطان پستان در زنان ایرانی با ابتلای 12 هزار و 802 نفر و برای مردان نیز سرطان معده با 9 هزار و7


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی سالانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان

شناسایی سالانه 700 بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان