مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 07:252021-01-24بين الملل

اولین اقدام رییس جدید پنتاگون علیه چین


گزارش ها حاکی است «لوید آستین» وزیر دفاع تازه منصوب شده آمریکا امروز یکشنبه در دو تماس جداگانه با همتایان خود از ژاپن و کره جنوبی، خواستار تقویت همکاری ها با یکدیگر از جمله اتحاد در برابر چین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از کیودو، نوبو کیشی وزیر دفاع ژاپن و لوید آستین همتای تازه منصوب شده وی در ایالات متحده، روز یکشنبه توافق کردند که اتحاد کشورهای خود را در میان قدرت گرفتن چین در دریای جنوبی تقویت کنند.

کیشی پس از گفت و گوی تلفنی با همتای آمریکایی خود به خبرنگاران گفت: ما توافق کردیم که با هرگونه تلاش یک جانبه برای تغییر وضعیت موجود در دریاهای جنوب و شرق چین مخالفت کنیم.

وزیر دفاع ژاپن گفت: آنها مجدداً تایید کردند که ماده 5 پیمان امنیتی ژاپن و ایالات متحده که واشنگتن را ملزم به محافظت از ژاپن در برابر حمله مسلحانه می کند، جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی را هم تحت پوشش قرار می دهد این جزیره توسط توکیو اداره می شود اما پکن نسبت به آن ادعای مالکیت دارد.

به گفته وزارت دفاع ژاپن، کیشی و آستین در مورد نقش اصلی اتحاد دوجانبه در منطقه و لزوم همکاری با شرکای مختلف از جمله در خارج از منطقه، برای حفظ و تقویت اقیانوس های هند و آرام توافق کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین اقدام رییس جدید پنتاگون علیه چین

اولین اقدام رییس جدید پنتاگون علیه چین