مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1399 ساعت 05:502021-01-24سياسي

عادی انگاری کرونا خطری مهلک بیخ گوش مازندران


در حالیکه 10 شهر مازندران تا همین چند روز پیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند و مابقی شهرهای این استان نیز نارنجی بودند، استاندار مازندران هشدار داده بود که، - "تغییر وضعیت قرمز به نارنجی نباید زمینه ساز عادی انگاری در مواجهه با کرونا شود"؛موضوعی که هر بار پس از کمی بهتر شدن شرایط کرونایی، در سراسر کشور و به ویژه مازندران شاهد آن هستیم، "عادی انگاری کرونا".

شاید کمتر کسی باشد که از حال و روز این روزهای جهان و کشورمان نسبت به پدیده عجیب و خودسر ویروس کرونا، راضی و از هر آنچه به عنوان یک عادت در فعالیت روزمره اش دست کشیده باشد، احساس خوشایندی داشته باشد.

مشکلی که بسیاری از محققان و روانشناسان معتقدند، پس از یک دوره سخت گیری، عادی انگاری زمینه شیوع مجدد و پیک دیگر کرونا در جامعه می شود و پس از احساس خطر دوباره، رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا در دستور کار قرار می گیرد.

رعایت کردن پروتکل های بهداشتی، بحث تازه ای نیست که مجددا به آن اشاره کنیم، موضوع اینجا است که مسئولان و به ویژه متخصصان کادر درمانی معتقد هستند، اگر این نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند به درستی اجرا شود، به طور قطع، بر میزان ابتلا و مرگ و میر تاثیر مستقیمی می گذارد و آن را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عادی انگاری کرونا خطری مهلک بیخ گوش مازندران

عادی انگاری کرونا خطری مهلک بیخ گوش مازندران